27-29/6 - OCKELBO

Fick erbjudande att följa med muf till ockelbo och kampanja under ockelbo marknaden. Och eftersom det var gratis så varför inte? Jag, Elin och Martin tog bilen ner på fredags eftermiddagen och så fort vi  kom fram vare bara att leta reda på dom andra och stå där tills klockan blev åtta. Då vare dags att packa ihop och åka till huset för att äta lite tacos. Det blev även en hel del vin och öl under den kvällen och runt ett vare dags att bege sig in till byn för att göra ett besök i öltältet. Dock tappade jag bort alla plus att elin hade  min mobil så då sket jag i att gå in och gick istället tillbaka för att sova. Runt tre kom dom andra instapplandes och då blev det ett jävla liv, för en viss martin och claes kunde inte hålla käften. Somnade nån gång runt 5-6 på morgonen. Så när Lena kom in och väckte oss klockan nio, så var man inte speciellt pigg. Lyckades iaf få i mig en macka, men mer än så blev det inte. Mådde jätte illa, så jag tog sovmorgon medans de andra begav sig till marknaden.

Runt tolv kom elin in och väckte mig och frågade om jag skulle med tillbaka till marknaden efter att dom hade bakat muffins. Så då vare bara att klä på sig och sätta sig i bilen. Efter att ha stått där till sju packade vi ihop våra grejjer och åkte tillbaka till huset. För det var nämligen dags för lite grillat. Mätta och belåtna satte vi igång och började dricka igen. Medans jag, claes och martin satt på översta våning (3 av 3) och snackade en massa skit så hann drickat ta slut innan vi hade kommit ner igen. Hade bara fått i mig tre eller fyra glas vin så jag var knappt berusad. Men jag följde med till öltältet ändå, där det var smet fullt med folk. Nått coverband spelade också, och det var en hel del folk som man kände igen från gävle. Så det var väl helt okej,  men när linnéa började må dåligt vid kvart i två så följde jag med henne tillbaka till huset. Gick väl och la oss runt halv tre, men hann inte ens somna innan tre främmande killar kommer in i rummet och började klä av sig till bara kalsonger. Ni kan ju själv tänka er vilken chock det blev x) Tydligen var dom från söderhamn och hade missat bussen hem. Och eftersom dom känder burken så fick dom sova hos oss enligt honom. Så medans killarna satt där och linnéa låg och sov så plockade vi fram två gitarrer. Så där satt killarna och spelade samt  sjöng, riktigt mysigt var det :) Sen kom dom andra in också, somnade runt fem kanske. Sen kom Lena in igen vid nio på söndagen, så då vare bara att kliva upp.

Efter ett visst antal timmar på marknaden åkte Jag, Elin, Claes och Jacob hem till gävle igen. Var riktigt skönt att få komma hem till sängen igen kan jag ju berätta. Men det var en rolig resa med otroligt trevligt folk :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0