7/5 - EN VECKA SEN SIST

Nu vare en vecka sen jag skrev sist, har varken haft tid eller ork att skriva. Har varit så mycket annat nu, t.ex. så ligger matteboken i knäet medans jag skriver lite här. Är ju nämligen nationella imorgon i Matte B, får väl se hur det går. Har inte allt för höga förväntningar med tanke på att förra provet gick åt helvete! Men det är bara att bita ihop, så länge jag inte stressar igenom provet så ska jag nog klara det.


Vad har hänt mer dom senaste dagarna då? Jadu, kan ju börja med att berätta om våran resa till uppsala. Fyfan säger jag bara, dt slutade i kaos och tack gode gud att jag hade pierre och även den snälla killen som hjälpte oss <3 Ni var verkligen guld värda! Vettefan hur det hade gått för mig och patricia annars.. Fick iaf sova hemma hos pierre och dagen efter när vi vaknade så hade vi både en patricia och en anna som mådde väldigt dåligt. Bakis till max!


Fick skjuts vid tolv in till uppsala station och då sprang vi till Burger King för att inhandla lite käk innan vi skulle åka. Fick springa barfota på vägen tillbaka med tanke på att vi hade typ 5 min på oss att ta oss till station igen och då är inte kilklackar dom bästa skorna. Plus att jag hade skavsår! Hann iaf till tåget och där var vi ju deffenitivt inte ensamma, var skit mkt folk där som var på väg hem efter valborgsfirandet. Så jag och patricia fick dela på en stol halva resan, och inte lyckades jag få i mig nå mat heller. Men fick i mig lite i gävle som tur var.


Torsdagen tillbringade jag mest i sängen, men sen fick jag besök av tjejerna som kom och kollade på film med mig. Blev jönssonligan <3 Alltid lika bra.


Sen på fredagen blev det en sväng på stan om jag inte minns helt fel, kommer inte riktigt ihåg. Elin följde iaf med mig hem och käkade lite, innan hon skulle till emelie och co, och jag skulle på bio. Vi var och såg IRON MAN, och vad säger man om den filmen då? Ungefär som spider man. Men helt klart sevärd. Var dock lite väl lång.. Sen fick jag skjuts hem och då var jag så trött att jag somna ganska fort.


Lördagen var det meningen att jag skulle ta det lugnt, men man vet ju hur det brukar sluta. Jag och fanny blev iaf festsugna och fixade lite dricka innan vi drog vidare till aberg. Där var det fest och trevligt folk. Var där till elva-halv tolv. För att sedan dra vidare hem till Elin där även hon hade fest. Dock förlorade jag fanny på vägen, sorry gumman <3 Hemma hos elin vare helt okej. Slutade med att jag elin godde och jocke efterfestade, blev lite käk och så innan vi gick och la oss.


Söndagen var det dags för årets första del av talangjakten på helges. Det var kval för solister som gällde och självklart var vi tvungna att åka dit och kolla lite. Var en del kända ansikten där och dom flesta var jätte duktiga. Slutade rätt tidigt så man var hemma i skaplig tid.


Gjorde inte så mycket i måndags, tog det mest lugnt. Var så jävla trött, skolan tar verkligen kål på mig. Orkar inte med skiten! Men skönt att det är mindre än en månad kvar :) Sen äre hultan!


Igår vare dags för talangjakt igen, rock/popbandstävling denna gång. Innan vi åkte dit så träffade jag stina en snabbis sen gick och umgicks med tjejerna på waynes. Satt där i nån timme innan jag och tilda gick för att käka innan vi skulle åka till aberg. Åkte med 18.20 bussen till aberg och det kom rätt mkt folk till helges den här gången faktiskt. Och jag säger ett stort grattis till until hope arise som gick vidare! :) Synd att simon&co gav bort deras plats.. Men hur som helst, många som var duktiga och 6 st gick vidare till finalen. Slutade vid kvart över nio, så fick ta halv tio bussen in till stan. Dock fastnade vi i sörby pga överbelastning x) Men då klev två killar av bussen så vare bara att åka igen! Sen när man väl kom hem vare meningen att jag skulle plugga, men det orkade jag inte. Somnade istället!


Idag hade vi bara två lektioner i skolan, den första och den sista. Lite segt med typ tre timmars hål. Men det var bara att bita ihop. Sen efter skolan åkte jag hem för att börja plugga, somnade dock. Men vaknade igen vid halv sju. Börja plugga runt 8 kanske. Och nu ger jag upp! Det får gå som det går!

Ska gå och kolla på tv nu, hare så bra :) talangjakt imorgon också, 19.00.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0