23/2 - AVATAR BLIR BOK


James Cameron har redan slagit alla rekord med sin film "Avatar".
Nu tänker han föra succén in i böckernas värld.


Filmen om det blå naturfolket som strider mot korrumperade människor har redan spelat in rekordmycket pengar till sin skapare James Cameron. I en intervju med Wall Street Journal avslöjar han att han tänker fortsätta att utveckla historien – i bokform.

– Det finns saker man kan göra i böcker som inte går att göra i film, säger James Cameron.

Trogen filmen

Bokens handling kommer att vara trogen den i filmen men den kommer också att utvecklas med djupare beskrivningar av historiens karaktärer och världen Pandora. James Cameron började fundera på att skriva en bok när han spelade in filmen.

– Jag tänkte att om filmen drar in pengar så skriver jag en bok, säger han till Wall Street Journal.


 

RIS ELLER ROS? Vad tycker ni? Jag älskar filmen och jag är övertygad om att böckerna kommer att bli ännu bättre. Så nu håller jag tummarna för att de kommer inom snar framtid. Och även att en uppföljare av filmen ska dyka upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0