6/8 - HAHA

Satt nyss och berätta lite om mina hultsfredäventyr för en kompis, då kom jag på att jag inte har berättat nånting för er förutom att jag hade roligt. Illa med tanke på att det var nästan två månader sen. Jag förstår om ni kanske är nyfikna, därför tänke jag ge er dom första två dagarna av hultsfredveckan.

Dag 1: Vi skulle åka tåg till sthlm och byta där, hade gott om tid eftersom nästa tåg inte skulle gå förrns efter 50 min. Självklart blir vårat tåg försenat lite mer än 40 min, så vi hade mindre än 10 min på oss att springa med våran packning och leta rätt på rätt plattform innan tåget skulle gå. Hann med tåget efter att ha sprungit fel en del.

Väl framme i hultsfred får vi reda på att våra tält inte hade kommit än och det kanske skulle dröja fram tills på onsdag innan vi skulle få dom. Jaha tänkte vi och satte oss på varsin solstol vid ingången och väntade på att joel och dom skulle komma.

Joel trodde ju att han var så jävla smart som tog med en hel madrass. Vilket han inte visste var att man inte fick ta med sig sånna in för att det var för hög brandrisk. Så redan vid ingången blev han av med den och hade där efter inget liggunderlag att sova på.

Eftersom vi var rätt många så löste vi sovplatserna ändå. Fast vi fick ersättningstält runt tio tiden, vilket jag inte sov i någon dag? Hur som helst, så började vi resa våra tält och även partytältet som norrköpingsborna hade tagit med sig. Vi delade nämligen camp med joel och hans vänner från norrköping, "Camp England på Ängland".

När det var klart så var det ju bara att korka upp och börja dricka, vädret var ju strålande så det kunde inte bli bättre. På kvällen körde vi sanning och konsekvens-kortleken som Danne hade haft med sig. Eftersom elin hade sånna sen tidigare så kunde vi ju nästan alla frågorna utantill. Men det var roligt ändå, en och annan kille fick springa naken och strippa.

Efter en hel dag i mina platsskor mådde inte mina fötter så bra. Hade redan ett flertal skavsår på båda fötterna.

Dag 2: Vaknade upp av att det blåste något fruktansvärt, och det fortsatte under större delen av dagen vilket ledde till att tre av våra tält gick sönder plus att partytältet blåste sönder. Alltså jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det för att ni ska förstå, men det var tält som flög i luften och stora 5-manna tält som blåste sönder helt.

Under natten så hade våra två stereosar blivit snodda, vilket innebar att vi helt utan musik nu. Och fötterna hade blivit värre under natten, hade nu infektioner i nästan alla skavsåren. Vilket gjorde att jag fick inflamation i båda fötterna plus vaderna. Svälde upp så mycket om fötterna att jag inte kunde få på mig ett par 3-storlekar större skor. Då är det illa, fick höra att dom såg ut som tjocka bebisfötter. Kan ni då föreställa er? Så det var ju jäkligt tur att vi bodde så pass nära Röda Korset, för där var jag minst 2 gånger om dagen hela veckan. Vill förresten tacka personalen där för all hjälp, utan er hade jag fått suttit stilla på en stol hela veckan.

Många av oss var slitna efter natten, men så fort man piggnade till så vare bara att börja dricka igen. Och tagga inför Sverigematchen som skulle visas på storbildstv. Så efter att ha druckit ett par timmar så började vi måla oss gul&blå från topp till tå. Och sen vare någon idiot som fick för sig att vi skulle binda fast oss i ett rep så att vi inte skulle tappa bort varandra. Så där gick vi på ett led och sjöng den ena sången efter den andra. Fick ju en hel del uppmärksamhet och det var flera som gick och sjöng med oss på vägen.

Hade riktigt roligt under matchen, iaf det lilla man kommer ihåg. Men redan vid tio var det dags för elin och lilla jag att gå och lägga oss. För då hade vi redan fått i oss så det räckte och blev över, ramlade tydligen in i något tält på hemvägen. Dom hade tydligen inte blivit så glada heller för den delen. Men det man inte minns har inte hänt, eller? Båda la oss i Dannes tält, varför vet jag inte. Men han blev nog smått överraskad när han kom tillbaka. Eftersom det blev för trångt gick jag och la mig inne hos joel eftersom han hade tagit mitt liggunderlag.

Justja, under dagen badade jag Sara och Joel. Jag åkte i med kläderna på, så då vare ingen idé att ta av sig dom när dom ändå var blöta. Riktigt skönt i vattnet, och jag hade nog inte vågat badat där senare i veckan. Men eftersom det var andra dagen och det inte hade kommit så mkt folk än så var det lugnt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0