26/12 - ANNANDAG JUL

Julen har flygit förbi och det har hänt en hel del. På julafton var det dags för den årliga frukosten ute i oppala hos min farbror daniel. Så jag och min far tog bilen ut och det tog ett bra tag innan alla var samlade. Sen var det gröt och skinkmackor som gällde och tiden rusade iväg och det stod inte på förrns det var dags att åka hem igen.

Då var det dags att bege sig hem till mamma i aberg där jag skulle fira jul med familjen plus janne. Det blev en trevlig kväll med skratt, god mat och fina julklappar. Vid åtta tiden kom pappa och hämtade mig. Och efter ett långt samtal om våra planer för köket så åkte jag hem till kompis där det blev film och lite mys.

Sen vare dags för den årliga krogdagen, juldagen. Men innan det var dags att korka upp så var jag iväg hem till mormor och morfar i sätra där det blev lite fika och mat. Fick ju även träffa åsa, så det var väldigt trevligt. Vid halv sju tog jag bussen hem till mathilda. Där brudarna höll på att göra sig iordning. Och vi kom inte därifrån förrns vid nio och då skulle vi ut till bomhus på förfest. Tog inte lång stund innan vi ville därifrån så vi tog bussen tillbaka till stan halv elva.

Tanken var att jag skulle gå till hangan och träffa elin och anna. Men det var så fruktansvärt mycket folk, så jag hade varken orken eller lusten att stå och köa. Därför tänkte vi åka hem till elin, men jag kom aldrig så långt. Istället träffade jag alex och nicke och följde med dom till jackpot. Där jag träffade väldigt många välkända människor. Och det blev en hel del dricka innan kvällen avslutades med lite mys.

Mitt huvud mådde inte så speciellt bra imorse kan jag lova, blev nog lite för mycket dricka på jackpot. Men huvudsaken var ju att jag hade kul, så då äre värt det. Idag har jag mest legat i sängen, har även hunnit med att käka lite med tilda och hennes pappa på stan. Sen har jag packat och lite annat eftersom jag skulle bege mig till mamma pga jobb imorgon mellan 7-15.

Efter det kanske det blir lite fest igen? Chansen är ganska stor, men vi får se helt enkelt. Hur som helst så ska jag kolla lite på tv nu innan jag ska gå och lägga mig. Måste ju vara pigg på jobbet imorgon, kommer tydligen jätte mycket varor. Så ni får hare så bra allesammans och jag ber om ursäkt för att detta inlägg blev så långt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0