17/3 - A WALK TO REMEMBER

Eftersom jag har datorn full av filmer och jag ser någon ny varje dag så hade jag tänkt börja ge er lite filmtips. Vi börjar med en gammal goding, A Walk To Remember.



A Walk to Remember

Regissör:
Adam Shankman
Utgivningsår: 2002
Längd: 101 min
Skådespelare: Peter Coyote, Daryl Hannah, Shane West, Mandy Moore, Lauren German, Clayne Crawford, Al Thompson, Paz de la Huerta, David Andrews.

Handling: Varje år då våren kommer till North Carolina, tänker Landon Carter tillbaka på sin gymnasietid och på Jamie Sullivan. Landon umgicks med skolans innegäng, och han och hans vänner hade inte annat än förakt till övers för den självsäkra Jamie. Men när Landon hamnar i skolans dramagrupp, som straff för ett pojkstreck, möter han Jamie på hennes egna villkor. Deras möte väcker lidelsefulla känslor, känslor han inte visste fanns. Och deras möte kom att ändra hans liv för alltid. Tyvärr har ju inte alla sagor lyckliga slut..

Jag tycker.. Att filmen var jätte bra. Att se hur en av skolans populäraste killes liv förändrars så mycket av att träffa den rätta tjejen, i detta fall den utstötta och osynliga tjej, är helt otroligt, det måste vara vad man kallar riktig kärlek. En och annan tår fälldes vid flera tillfällen, men sånn är jag. Tänker inte berätta hur filmen slutar för då äre ingen idé för er att kolla på den.

image143

Vad tycker du om denna film?

Kommentarer
Postat av: nanna

att den är skit braaa !

2008-03-17 @ 22:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0