28/10 - TIDEN SPRINGER IVÄG

Är hemskt ledsen, men har haft andra saker för mig sedan sist jag skrev. Vet inte varför jag inte tar mig tid att skriva några rader? Det tar inte speciellt lång tid. Men på något sätt, så glömmer jag helt enkelt bort det. Får ha blogg.se som startsida eller något, det kanske är lösningen på mina problem?

Aja, hur som haver. Kan ju berätta lite kort om vad som har hänt. Torsdag&Fredagen gick åt till att sitta i kassan på Ica Maxi. Kul att lära sig något nytt, men det var otroligt stressigt med tanke på att det var löning. Men annars gick de bra, snart kan jag det där. Och börjar extra jobba inom snar framtid. Men iaf, på fredag och lördagen blev det lugnt. Var meningen att jag skulle ut med Izzan på fredagen, men det sket sig med drickan. Så då blev det inget.. Istället skulle jag hem till jonas och supa lite, för att sedan dra vidare till resten av grabbarna som befann sig på fest vid högskolan.

Tydligen sög det, pga för lite tjejer, så dom hade dragit hem till mange inne i stan och skulle vidare till sätra med taxi. Istället för att följa med dom, beslöt jag att träffa elin och umgås på church street. Men olyckligtvis nog dog min telefon, så jag fick inte reda på att elins bil var död och att hon skulle ta elva bussen ner på stan. Så efter att jag hade stått och väntat i en timme, så tog jag tio i elva bussen hem. Tog inte lång stund förrns jag låg i sängen och sov.

Lördagen så blev det middag samt spel hemma hos linnéa. Det var riktigt trevligt och det var en kväll fylld med skratt. Fick även sällskap av Johan och Abbe, vilket gjorde det ännu trevligare. Efter ett par timmars spelande så gav jag upp, var så jädrans trött. Så passade på att ta bussen in till stan med johan klockan ett. Sen var det raka vägen hem till sängen, underbart.

På söndagen tog jag det bara lugnt, kändes som att jag behövde de. Pappa jobbade natt, så var ensam hemma. Gick iväg och träffade Fanny och Niklas en stund, otroligt trevligt. Sen hann jag kolla igenom ett par filmer, vissa bra, andra klapp kassa. Somnade rätt tidigt, vilket var behövligt.

Måndagen (gårdagen) spenderades med min mor och min syster i stan. Kollade nog runt i varenda affär kändes det som, och fick även med mig en klänning/tunika hem. Tack så mycket mamma :) Letade efter dom perfekta djävulshorna (jag vet att jag är tråkig och inte kan komma på något bättre att klä ut mig till, men har varken lust eller pengar till att kasta ut på maskeradkläder), men lyckades inte hitta några som dög. Men får väl nöjja mig med det som finns, och anpassa mig efter de. Hur som helst, vi hann även med att luncha på Los Sombreros.

Efter ett par timmar på stan, så skulle vi åka upp till hemsta för att hämta anton. Mötte istället Sophia vid busshållsplatsen och då visade de sig att hon skulle till gavlegårdarna och hämta nycklar till någon lägenhet som dom skulle kolla på. Så istället för att följa med upp till Carina och co, så gjorde jag henne sällskap. Efter att det var fixat, så gick vi upp till carina eftersom dom tydligen inte var klara. Satt där en stund och snacka lite, innan vi fick skjuts hem.

Väl hemma skulle jag, tilda och mamma upp till Ica Maxi och handla lite. Två timmar senare var vi hemma, haha. Det blev nämligen ett besök på Barnens Hus för att köpa en stav. Sedan hann vi även med ett besök på Din Sko, där ett par bruna stövlar fick följa med mig hem och ett par svarta skor hamnade i en påse åt tilda. Nöjda och belåtna gick vi vidare till Ica Maxi där vi handlade lite av varje. Plus att mamma köpte sig en svart tunika, jätte fin.

Åter hemma i lägenheten så gräddade vi våfflor som vi åt tillsammans med glass och blåbärssylt. Otroligt gott, förutom blåbärssylten då ;p Mitt uppe i maten kom Emelie och gjorde oss sällskap ett par timmar. Efter maten gick vi iväg med Sophia för att kolla in lägenheten, som var helt okej. Sedan följde hon med oss hem och det blev ett parti Familje Geni. Gick dock bättre den här gången än i lördags x) Men det kanske berodde på att vi hade barn frågorna denna gång.

Vid tio åkte Emelie hem, och vid elva tog Tilda bussen hem. Hann med lite familje mys med gurka, morötter och blomkål med dipp samt en film. Otroligt mysigt. Bestämde mig för att sova kvar, eftersom jag ändå måste till Melinda och hämta nycklarna imorgon, är väl kanske på tiden x)

Vaknade tidigt idag av att Anton skulle kolla på Horton och då vare bara att kliva upp. Har ätit lite frukost samt druckit te. Mums! Nu ska jag göra annat, kanske vore en bra idé att byta om. Hare så bra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0