24/2 - SMÅTT STRESSAD

Jag varnar er, detta kan nog bli ett långt inlägg.

I lördags var det ju som sagt meningen att vi skulle festa lite. Var hem till en kille vid namn marcus, men tappade partysuget rätt fort. Så istället höll jag mig nykter och lagomt till när malin o co skulle dra till max och käka så åkte jag ner på stan och mötte elin. Köpte med oss lite gott för att sedan bege oss hem till henne och kolla på film. Kollade inte klart på filmen för att båda var så trött, så vi gick och la oss istället.

Söndagen sov vi ut ordentligt och låg i sängen ett bra tag och planerade dagen. Vi skulle nämligen fixa tjejmiddag hemma hos elin. Så vi hade en hel del att göra, så det var lika bra att kliva ur sängen och klä på sig. Tog en tripp till stigslund och hämtade mina grejer samt till aberg för att hämta lite mer. Sen raka vägen till ica maxi där vi handlade kvällens ingredienser. Stannade även på max på vägen hem till elin eftersom vi inte hade käkat någon lunch.

Väl hemma så tällde vi oss i köket direkt och började göra iordning allt. Tre timmar senare hade vi kokat ihop:
Förrätt - Vitlöksbaugette med valnötsröra samt en tomat&basilika sallad med lökdressing och mozarella.
Huvudrätt - Inbakad philadelphia fylld fläskfilé och potatisgratäng och bea samt en färsk sallad med en citronvinegrätt.
Efterrätt - Banan, nutella och apelsinmarmelads fyllda pannkakor toppade med honung samt gammeldags vaniljglass och blåbär&hallon.

Maten var otroligt god, hade så ont i magen när jag åkte hem att jag trodde att den skulle spricka. Vid tio tiden åkte jag hem och läste lite ur svenska boken innan jag somnade.

Igår (måndag) så vaknade jag upp rätt tidigt, fixade lite grejer med pappa innan jag åkte iväg med linnéa på en tripp. Först åkte vi hem till mamma i aberg för att prata lite samt hämta pengar för att sedan bege oss till ica maxi och köpa en resväska och lite fika. Där efter åkte vi hem till linnéa i hagaström för att leta täckbyxor och äta våra utsökta krämbullar. Blev även lite te till de.

Sen ringde tilda och då vare bara att sätta sig på bussen ner till stan och för att ta nästa buss tillbaka till haga medans linnéa skulle iväg och åka pulka. Väl hemma hos tilda så tog vi de mest lugnt, slappade framför tvn osv. Käkade även god mat och ben&jerrys glass till efterrätt ;D MUMS! Åkte hem med sista bussen för att sätta mig och plugga, vilket jag gjorde men har massor kvar att göra.

ATT GÖRA INNAN VI ÅKER IMORGON KVÄLL:
- APU arbete om arbetsmiljö.
- ARL arbete om hot och våld.
- Läsa ut svenska boken.
- Tvätta kläder.
- Packa
- Åka ut till valbo med tjejerna.
- Hälsa på mamma.
- Bowla med gänget.
- Växla pengar.
- Köpa mat till resan.'
- Fixa skjuts till och från arlanda.
- OCH EN HEL DEL TILL!

Som ni ser så är det en del att ta tag i och jag har lite för lite tid, måste ju dessutom sova ordentligt imorgon så att jag orkar upp när klockan ringer vid 2-3 på natten. Om det ens är någon idé att sova? Hmm, lär fundera på den saken. Annars får jag se till att hålla mig vaken super sent inatt så att jag sover länge imorgon. Dock har jag inte tid att sova, men det får lösa sig på ett eller annat sätt.

Hur som helst ska börja packa lite smått nu, hare så bra. Ska försöka skriva några rader innan jag åker imorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0