6/2 - FÖRKLARING

Tack till er som bryr er, kanske ska berätta varför jag är så less..
Hade nämligen en diskussion idag med min far vid matbordet
angående vad jag ska göra efter studenten (går mitt sista år nu)
och jag försökte förklara för honom att jag inte skulle orka börja
plugga direkt efter pga skoltrött osv. Dessutom vill jag verkligen
ut och resa och jobba lite så man får pengar. Vet ni vad jag fick
som svar? Att jag är dum i huvudet om jag inte börjar plugga
direkt efter gymnaiset och att jag inte får bo kvar om jag inte ska
plugga.. Dessutom så kan han inte förstå varför jag vill ut och
resa?! Det fattar väl vilken jävel som helst.. Och enligt honom
så funkade inte verkligheten så, utan det är bara drömmar!
Vafan, vill man göra något så ser man väl till att det händer?

Så vad väljer jag? Att börja plugga trotts att jag inte har lust med
det just nu eller flyttar från pappa och njuter av livet ett år innan det
är dags att sätta sig i skolbänken igen?

Kommentarer
Postat av: Sofie/Suss

Jag skulle helt klart dissat pappa om han sa så till mig. Ett friår eller någonting har man väl rätt till efter tolv år i skolan! Herregud, du skulle bara veta vad skoltrött jag är.



Kämpa på! =)

2009-02-06 @ 20:43:04
URL: http://mesuss.blogg.se/
Postat av: Agnes

Hoppas du får en bra helg! :)

2009-02-06 @ 22:51:04
URL: http://nikonian.blogg.se/
Postat av: majsan

klart att du måste fortsätta plugga!

2009-02-07 @ 14:57:44
Postat av: nadja

men självklart ska du ut och resa om det är de du vill :o herregud. det var ett konstigt svar du fick av din pappa där tycker jag. har man drömmar ska man försöka uppfylla dom. man lever ju bara en gång :D

2009-02-07 @ 19:39:04
URL: http://nadjadeluxe.blogg.se/
Postat av: syster

älskling. du ska följa dina drömmar, om du så ska få behöva bo hos mig och pappsi :)<3

2009-02-11 @ 09:33:32
URL: http://n0useforaname.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0